BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

søndag 20. juni 2010

Endelig!

I fjor sommer kjøpte mannen min og jeg et gammelt hus, pusset opp de to øverste etasjene og leide det ut, og hadde planer om å lage hybelleilighet i kjelleren. Men tiden gikk og en tanke satte seg fast: "Hva om jeg lager meg en butikk/verksted der nede?" I mange år har jeg hatt lyst til å restaurere og pusse opp gamle møbler for salg. Men nå har det seg slik at jeg hverken har hatt tid eller plass til det.

Vinteren kom, og tanken modnet, og selv om det i løpet av denne tiden hadde åpnet en ny interiørbutikk i byen vår, så klarte jeg ikke å slippe tanken fri. Etter mye tenking og grubling, har jeg bestemt meg for å iallefall ha verksted der nede, gjerne med åpent et par dager/ettermiddager i uken slik at folk kan stikke innom.  

I tillegg blir det vi har, lagt ut her og solgt over nettet dersom noen bor for langt unna.

Kjelleren er snart klar, vi har pusset teglsteinsveggene, malt gulv, og nå står tapetsering igjen, så kan jeg begynne på det kjekkeste, og mest tidkrevende arbeidet: oppussing av møbler. Jeg har allerede masse flotte ting som skal restaureres eller pusses opp i ny drakt. Noe skal bare renses og få ny polish, mens annet skal få en mer grundig face lift i form av maling og omtrekking. Har også noen perler som trenger en skikkelig reparasjon før jeg kan begynne å svinge malerkosten.

2 kommentarer:

  1. Så kjekt! Bor i samme by som deg, og gleder meg allerede! :-) kjekt å se deg online igjen. Fulgte med på bloggen din og på NM da dere bygde huset :-)
    -Åkrabu

    SvarSlett
  2. Så spennende :))
    Dette må jeg følge med på..

    Klem,kari

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...