BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

fredag 2. juli 2010

Retro bestemorspledd i restegarn.

Tepper i bestemorsruter er veldig populære for tiden. Vi er så heldige at vi har fått tak i et ekte ullpledd med bestemorsruter i restegarn. Veldig sjarmerende med fine farger.


Likevel er det ikke rotete, siden alle rutene har sort kant (unntatt én; gikk de tom for sort på siste ruten?). På de gamle pleddene ser man tydelig at det ble brukt restegarn, for her er det ruter hvor halve runden plutselig er i en annen farge enn resten. 


Det er et par steder rutene har løsnet, men det er bare å sy dem sammen igjen.
Hvis det ikke er solgt innen den tid, skal jeg montere dem sammen igjen når jeg får tid.

Det sier seg selv at dette er et stort arbeid som er lagt ned i dette teppet. Det har 432 små ruter, og bare det å feste tråder og montere det, har nok vært en stor jobb.
Jeg ser at de tar ca 15 kr pr rute på bl.a Epla.no, enten enkeltvis, eller som puter. 
Hvis jeg skulle gjort det samme, hadde dette teppet kommet på kr 6480,-. 

Jeg vil si det er et kupp når vi selger dette nydelige bestemorspleddet for kr 1600,- (kr 3,70 pr rute)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...