BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

søndag 19. september 2010

Hjemme igjen

Da er vi kommet oss helskinnet hjem, etter to og et halvt døgn på farten. Vi har fått med oss mange fine ting hjem som jeg skal ta bilder av og vise i morgen. I dag er jeg sliten, så vi satte fra oss alle tingene nede i butikken og stakk hjem. 

Men her er iallefall et lite utvalg av sølvtøyet vi fikk med oss.

Jeg har planer for noe av det, og en del blir lagt ut for salg slik det er. En god del er plett, som vil si at det er laget av et uedelt metall (f.eks messing) som er forsølvet. Hvor mange gram som er brukt, angis med et vektsymbol i gram. For å være betegnet som plett, må man ha brukt minst 40 gram sølv pr kvadrat desimeter. 40gr, 60gr og 90gr er vanlig å bruke i Norge på plett. I min lot var det alle varianter, og flere av dem er forsølvet uten at de kan betegnes som plett, da det står fra 10 til 30 gr på dem. Men jeg fikk med en del rent sølv også (S830 og S925) Ja, og en og annen virkelig gammel med vektmerker i lodd. Noen har flotte mønster, andre monogram, noen få dato, og enkelte alt sammen... Men en ting har de felles; de er veldig vakre og forseggjorte.

I morgen skal jeg vise bilder av andre ting vi har kjøpt for å selge hos Brukt og Grønt.
Snakkes!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...