BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

torsdag 23. september 2010

God torsdag!

Snart er det helg igjen, og jeg håper alle får en flott dag i dag. Jeg har fri, og skal ta igjen forsømt arbeid. Så da blir det maling av tallerkenhyller, og kanskje et møbel eller to. Ja, og så har jeg fått tak i lysekrone til soverommet og har kjøpt en sprayboks med billakk i isblått, så det må ordnes fort. (Billakken er tilsatt herder, så den må brukes innen en uke etter at den er blandet.) Skal vise før- og etterbilder etterhvert. Gleder meg til å få vekk 80-tallsviften på soverommet!

Slagbenken min er nå for salg i butikken. Den trenger et nytt strøk maling, men ellers er den hel og fin. Jeg trodde ikke at man trengte kvistlakk på allerede lakkerte møbler, men DER tok jeg feil. (Det var før jeg begynte å jobbe på malerbutikk...) Det er derfor man kan se at jeg har pusset på enkelte steder, der kvae begynte å tyte ut bak malingen... Jeg har dessverre ikke plass til denne på kjøkkenet i det nye huset, så den har stått under trappen i tre år. Nå skal den få flytte til noen som kan ha glede av den. Det er stor plass oppi setet, f.eks til tegnesakersom vi brukte den til i mange år på kjøkkenet i gamlehuset, og som vinter- og regnsklær-oppbevaring de tre siste årene.
Jeg glemte å vise lokket til barberboksen i går. Synes den er enkel, men veldig fin, med intarsia i et ganske så moderne mønster. Dette skrinet er fra 1930-tallet, og stilen er art deco.

 Et par kverner til kaffe og pepper. (...og nok et kjøkkenredskap med kvinnenavn...)

Et nyere paraplystativ.


1 kommentar:

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...