BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

mandag 27. september 2010

Gamle rammer.

Vi har en god del gamle rammer i butikken, og de kan brukes til mangt. Bilder og malerier er jo en selvfølge, men man kan lage oppslagstavler, krittavler, ramme inn blomster i tapeten, kunstverk fra ungene, gamle duker/brikker, redskaper, blomster osv osv. Ja, det man vil fremheve, kan man godt ramme inn. Har du en gammel leke, et redskap olderfar brukte i gamle dager, et gammelt brev, håndskrevne dokumenter, så kan det rammes inn.

Jeg synes det blir mye ryddigere med innrammede ting, enn masse forskjellig på veggene. Tingene får en tilhørighet dersom de rammes inn, og spesielt om rammene har noe felles. Enten at de er malt i samme farge, eller at de hører sammen i stil. Jeg er midt i planleggingen av frøken Preeteens rom, og der skal det bli en bildevegg, med rammer i samme farge. Det blir fotografier (og kanskje en innrammet plakat?), og bilder hun har malt selv. Jeg har også gått til innkjøp av et alfabet i vinyl, hvor jeg har merket hennes bokstaver med hvitt. Det blir kjempestilig i en flott ramme. Jeg skal feste dem på en farget (knallrosa) bakgrunn og ramme den inn i en barokk ramme. Det er ikke et "ark" med påtrykte bokstaver, men overføringsmerker. Man kan selvfølgelig flytte rundt på bokstavene slik man vil ha dem, eller overføre dem slik de er festet på papiret de kommer på. De fester på alle typer glatte underlag. Vegger, møbler, glass, osv. Man kan også ramme inn enkle bokstaver, monogrammer, figurer osv. Disse merkene (og monogrammer, bokstaver, figurer) kan jeg bestille om noen er interesserte. Jeg har ingen inne i butikken, da disse er spesiallaget til hver person, siden navnet skal merkes i farge.
Eksempler på innrammet alfabet med navn i kontrastfarge:

Farger tilgjengelige pr i dag (hot pink kommer om noen er interessert i det):

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...