BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

tirsdag 28. september 2010

Litt av hvert på en helt vanlig tirsdag.

Ja, så er helgen definitivt over. For meg er det første arbeidsdag denne uken, selv om jeg definitivt ikke er arbeidsledig når jeg har fri, heller. Det går i maling og pussing...

Litt vanskelig å ta bilder i dag, da morgensolen lager skarpe felt med lys og skygge i butikken. Men her er iallefall noen som ikke ble så aller verst. Dette første er av veggen der det har brukt å henge tallerkenhyller. Akkurat nå har vi ikke flere igjen, så da ble det hengt opp litt forskjellig her. (Men vi lager tallerkenhyller på bestilling, om noen fortsatt lurer på det) Det lille vegguret, er laget for å ha en vekkerklokke inni. Veldig spesielt.

Her ser dere hvordan det er inni. Klokken min er litt for liten, så jeg har lagt en gammel bok under. Men selve klokken passer perfekt i hullet når den bare får stå oppå noe. Det er vel ikke mange som kommer på at det ikke er et riktig urverk inni en slik urkasse, så det er i tillegg et fint gjemmested for ting og tang. 

En ivrig kinesisk fisker har fått storfangst!

Her bes en bønn på skolebenken. Veldig søte, disse to smårollingene.

Den blå tallerkenhyllen er blitt fyllt med barnebøker og -ting.

Et gammelt elektrisk strykejern. Det passer perfekt til hånden, det er til og med laget et søkk til tommelen. Dette må da være noe av det første som kan kalles ergonomisk utformet?

Gamle smultringutstikkere.

Et gammelt skip har fått følge av to måker...

Litt utvalgte ting på en oppslagstavle laget av et gammelt vindu uten glass.

Gammel telefon, merket med "Rikstelefonen" og Norges riksvåpen, løven med øks og krone. Alle kontakter er intakt, ikke utskiftet med nyere modell. Et klenodium! Logoen som er benyttet på denne telefonen ble brukt fra 1906 til 1914. Selve boksen er i metall som er ådret for å se ut som treverk, topp og bunn er i treverk.Klikk på bildene for å se større bilder.



Boksen kan åpnes, og på lokket står det " Aktieselskapet Elektrisk Bureau Kristiania" Det er også rester av en papirlapp, kanskje en bruksanvisning av noe slag?

Og sist men ikke minst, et eldgammelt veggskap, for tiden fyllt med gamle sardinbøtter og bøker. 

Velkommen i morgen!

1 kommentar:

  1. Du har altså så mye flott i butikken at jeg blir rett og slett målløs. Håper du får mange bloggbesøk etter at jeg endelig fikk lagt ut hvor jeg har kjøpt samovaren.

    Mitt skattkammer vakte gode minner hos meg. De bøkene er jeg faktisk vokst opp med.

    Klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...