BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

torsdag 16. desember 2010

Peisdekor i utvikling...

2010

Da vi bygde nytt hus i 2006/07 var det peisen jeg gledet meg mest til å ta i bruk. Og til å dekorere til jul. Husker hvor fornøyd jeg var første året vi bodde her og jeg endelig hadde fått peis å pynte. Når jeg ser på de bildene nå, så er det nesten latterlig at jeg syntes det var så fint som jeg gjorde... Da hadde jeg to falske (sånne som man ser veldig tydelig er falske) girlander som jeg danderte over peisen. De hang litt nedover sidene, jeg monterte noen gullkuler. That's it! Og det er kanskje nok - for de som ikke er så maksimalistiske som det jeg er...
2007

I 2008 monterte jeg litt greiner av furu og røde bær, et par ekstra girlander fra Ikea. Jeg la litt ekstra greiner på midten, for jeg syns det er så fint med litt ekstra fokus der.
2008

Jeg var superfornøyd, men kunne tenkt meg at den viste enda bedre igjen, så jeg monterte på 80 lys.
2008
I 2009 fant jeg ut at jeg ville at den skulle gå helt i bakken, så jeg kjøpte to girlandere på Ikea, slike i litt tykk plast, de ser kanskje litt mer ekte ut enn de kjipeste, men alene synes jeg ikke de er så superfine. Jeg la dem over peisen slik at de tok i bakken og overlappet hverandre på midten. Jeg ville ha enda mer tykkelse på midten, så det passet supert at de var litt for lange til å bare møtes kant i kant. delene fra de foregående årene, tok jeg fra hverandre og danderte alt på ny, slik at hele girlanderen skulle bli mest mulig lik hele veien ned til gulvet. Det ble litt lite lys, så jeg monterte 80 lys til. Men jeg tok ingen bilder... Så rart! Dette bildet fra da nissen var her, er det eneste bildet hvor peisen og girlanderet viser. Ikke det beste, men men
2009

I år har den bare fått to furugrener med kongler, og nå får det være stopp. Den begynner å bli som jeg vil ha den. Den er dessuten så tung at den nesten sklir av toppen på peisen og drar hurricane-lyktene mine med. Jeg må vurdere å sette et par kroker iveggen, altså... 2010
Det er litt rart å se på gamle bilder, for selv om jeg føler jeg har pyntet på samme måte i mange år, er det jammen meg utvikling å spore hos meg også. Fargene er de samme, men det blir liksom mer... ja, egentlig så blir det bare MER av alt! Men i år er det ikke begynt å ta helt av, så enn så lenge, er det ikke mer av noe. Ja, utenom peisdekor da...


2 kommentarer:

  1. Jeg må jo si at peisen din er bare så utrolig vakker !!! En sånn amerikansk drøm :) Og den er blirr finere og finere med årene :))
    Gid jeg hadde hatt en sånn....

    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Rett og slett nydelig i år, den peispynten din.
    Det jeg liker best er det faktum at den går helt ned til gulvet og dermed dekker lysledningen.
    Mvh Ragnhild ( som rett som det er er innom via brukt og grønt )

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...