BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

torsdag 9. desember 2010

Rosablogger?

Nå er det rett før jeg blir en rosablogger, bokstavelig talt. Jula nærmer seg og det er kanskje viktigere ting å gjøre enn å male rosa rammer? Få ferdig varer som er solgt kanskje? I går fikk Storebror bygget ferdig de siste tallerkenhyllene som skal ut før jul, så i dag har jeg sparklet og pusset litt. Om 6 dager skal de sendes ut til sine nye eiere, slik at de garantert kommer frem til jul. Sier Posten Norge ihvertfall... Bestillinger jeg har mottatt etter 02. des, blir laget og malt etter nyttår.

ENDA viktigere - sier iallefall frøken Pre Teen - er det å bake julekaker og å kjøpe julegaver.
Hei Nissefar, vil du smake en julemann?

Hun er sikkert litt redd for at mamma med alle sine utenomjulske prosjekter ikke skal bli ferdig. Men da kan jeg bare si at ifølge bildene ifra desember i fjor, er jeg godt foran skjema. 12. des bakte vi julekaker i fjor. I år gjorde vi det i går og forgårs. Hvor mange sorter?
Tre, vel!! Er det ikke tre sorter til jul, sier du?
Hmm, blander vel med "Tre nøtter til Askepott jeg da?
Ok da, det er kanskje ikke nok med tre... Derfor så har vi juksa litt! Vi har fått krumkaker og sprutbakkels av svigermor, Serinakaker har frøken Pre Teen bakt hos en venninne, og så kjøpte vi havremakroner av en nabogutt... Det er syv det! Det er riktig, ikke sant?

MEN det stopper ikke der, for vi har fått kransekake av en gammeltante, og så MÅ vi jo ha kokosmakroner og smultringer. TI sorter blir det, og da holder det vel?

I dag begynner vi dessuten på det store pepperkakehusprosjektet, så da blir det elleve sorter. Vi laget en mal av vårt eget hus i 2007, og det skal vi bygge opp i år igjen. Da må vi vel bygge på garasje? Og lekehytten var heller ikke med sist. Vi får se. Jeg regner én dag i baking, én i pynting og én i montering. Ikke hele dager da, men som en liten kveldssyssel før leggetid. Trøster meg med at siden vi er så sent ute, blir det ihvertfall mindre støv når det skal knuses og spises (les: smakes på og finnes "ikke så godt som jeg trodde"). Regner med jeg viser bilder på søndag, HVIS det blir fint... Ikke så lett å pynte pent, men i år gjør vi pyntingen før monteringen, og DA regner jeg med det blir så fint så.

Snøen laver ned her på Karmøy, og det skal den gjøre over pepperkakehuset også. Det blir hvit dekor i år. Tror jeg, tralala.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...