BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

fredag 13. august 2010

Fra skrot...

... til skatter - en gang...

Jeg har mange jern i ilden, og ting rykker liksom stadig bakover i køen. Jeg hadde jo ikke trodd at tallerkenhyllene skulle ta helt av... Men jeg vil gjerne vise dere noen "før-bilder" av ting jeg har stablet i garasje og bakrom.

Som denne flotte sofaen som har stått i et 1800-talls hus en times tid herfra. En ordentlig lensmannsgård, med arrest på låven og alt. Der var det mye spennende, og noe fikk vi altså med oss hjem tidligere i sommer. 

Dette bordet kommer også derfra, og hører til sofaen. Det hører også med fire stoler i samme utførelse.

Nattbord har jeg flere av, og noen, som dette, trenger en shining... Har planer for flere. Dette er helt har ikke råte, så det får en omgang maling og noe annet spennende. Kanskje ikke så originalt, men likevel fint.

Dette har engang vært en toalettkommode. Den hadde høye ben og en liten skuff under døren. Over toppen var det et slags lokk, slik at man kunne ha vaskevannsfat i hullet, legge muggen nedi, og lukke igjen. Skuffen og toppen er forsvunnet, bena var råtne og måtte fjernes. Men resten skal reddes og redesignes. Har planene klare. Nye ben er nr en på listen, ellers kan folk mista den for en utedo... Det skal bli et spesielt og anderledes møbel. Ikke nyskapende i den forstand, da jeg har sett lignende før, men likevel noe ikke "alle" har. Gleder meg så til jeg får tid til slike ting. 

Men ikke nå, sengen kaller! :-)

1 kommentar:

  1. Åhh for noen skatter !!!!
    Gleder meg til å se når du har lagt dine magiske hender på dem ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...