BESØKSADRESSE:

Vestre Karmøyveg 569, 4274 STOL
Telefon 91102186

Åpningstider:
Mandag: 14.00 - 20.00
Tirsdag: 14.00 - 20.00
Onsdag: Stengt
Torsdag: 14.00 - 20.00
Fredag: 14.00 - 20.00
Lørdag: 12.00 - 17.00
Søndag: Stengt

MAILADR: bruktoggront@gmail.com

mandag 9. august 2010

Sig Hansen var her...

Må bare legge ut en link til da Sig (Sigurd Johnny) Hansen var her under årets fiskeridager.
 bilde fra haugesunds avis
Sig er kaptein på krabbebåten Northwestern, som sikkert de fleste har sett i programmet "Deadliest catch" på Discovery. Det ikke alle vet, er at han kommer herfra. Eller det gjør ihvertfall foreldrene hans. Og han kaller seg "Åkrabu", selv om han aldri har bodd her. Jeg kjenner ham ikke personlig, men fikk jo selvfølgelig gravd fram at vi er i slekt da programmet startet på Discovery og alle snakket om Åkrabuen som var på tv. Ikke nær slekt, sikkert ikke mer enn "alle" fra Åkra har klart å grave fram. Det er nesten slik som at "alle" har klart å grave seg tilbake til at de er i slekt med Harald Hårfagre... Dette er kanskje litt lettere å finne ut noe sikkert om. Så for de som lurer, er hans bestemor og min olderfar søsken, hans mor og min bestemor kusiner, hvilket igjen gjør Sig til tremenning til min mor, og igjen meg til firmenning til hans barn, og mine barn til femmenning til hans barnebarn (som han ikke har, men de BLIR iallefall det når de kommer!) osv... Noen som er våkne ennå? hehe, surrer meg langt ut på landet her. Men her er iallefall klippet fra TV-Haugaland fra Torsdagen. Og her er avisartikkelen fra Haugesunds Avis.


Ps: Alex Rosén var her også hele helgen for å følge Sig. Det er klipp av han også inne på Tv-Haugaland. Morsomt når han prøver å snakke Åkra-dialekt, og kjører på med siddis... HAHAHA, så morsomt. Han er driiiit-kul for å bruke hans egne ord...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du tar deg tid til å sende meg en hyggelig kommentar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...